Het moderniseren van een klassiek voertuig kan nodig zijn om de volgende redenen: - Het brandstofsysteem is dermate verouderd dat het niet goed meer functioneert.
- Het brandstofsysteem geeft onvoldoende rijcomfort.
- Het brandstofsysteem geeft teveel emissie.
- Het ontstekingssysteem is versleten en/of geeft onvoldoende spanning.
- Het brandstofsysteem is te duur (verbruik te hoog).
- Onderdelen voor het systeem zijn niet meer verkrijgbaar.
- Het brandstofsysteem is te complex om af te stellen of te onderhouden.
- De performance wensen zijn toegenomen.
Het veranderen van het brandstof / injectiesysteem van een bijzonder voertuig (kitcar, rallywagen) kan nodig zijn om de volgende redenen: - De OEM kabelboom is niet te gebruiken of te complex indien de motor van een donorvoertuig in bijvoorbeeld een kitcar / grasbaanbuggy / rallywagen wordt gezet.
- De luchttoevoer en -afvoer van de motor zijn mechanisch verbeterd en de brandstofhoeveelheid zal hier op aangepast moeten worden.
- Het is wenselijk zelf volledige controle over het systeem te krijgen. Bijvoorbeeld in het geval van storingen.
- Er dienen features als launch-controll, flat-shift, boost-control en dergelijke ingebouwd te worden.
Het toepassen van een dampgas-injectie systeem in een willekeurig voertuig kan wenselijk zijn om de volgende redenen: - Het huidige LPG-systeem is ristrictief bij het mengstuk en geeft vermogensverlies.
- Mengselsamenstelling is slecht controleerbaar en onjuist.
- De auto bezit een K-jettronic mechanisch benzineinjectie systeem (CIS) en is uiterst backfire gevoelig.
- De auto heeft geen collectieve gasklep en dus meerdere inlaten.
- Het verbruik laat te wensen over.
- De rijdbaarheid van de auto op LPG laat te wensen over.
|