KdFi v1.4 met Behuizing

Let op: De KdFi 1.3 was een fantastisch product. Met de KDFI 1.4 hebben we de nodige problemen gehad. Wij raden u de producten van K-DATA af en wij verkopen het KDFI motorbrein dan ook niet meer. Onderstaande gegevens zijn ter referentie. Zoekt u een alternatief, kijk dan naar de U-EMS4. Deze draait op dezelfde software, zit slimmer in elkaar (o.a. met standaard USB, Bluetooth en RS232 communicatie) en deze kent geen complicaties. Helaas zijn deze niet "Plug&Play" verkrijgbaar. 

Standaard features:

Outputs:

1. 4 injectiekanalen (tegen meerprijs uitbreidbaar naar 4 kanalen)

2. tot 12 bobine's in wasted spark modus te sturen

3. Brandstofpomp aansturing (veiligheidsschakeling)

4. Diverse vrij toewijsbare programmeerbare poorten. Voorbeeld: bij een viercilinder zijn tot 4 kanalen toewijsbaar voor bijvoorbeeld een shift-light, E-fan, Motor Indicatie Lamp (MIL).

5. PWM F-Idle stationair omlooplucht klep aansturing, 2 of 3 draads.

6. Boost-control

7. Toerenteller aansturing

Inputs:

1. Toerental opnemer krukas (HALL of VR) en nokkenas (HALL of VR)

2. Lucht-temperatuur (IAT)

3. Koelvloeistof temperatuur (CLT)

4. Sprong of Wideband lambda sensor input (Wideband controller on-board)

5. MAP sensor on-board. Tot 250Kpa (1,5 bar turbodruk). Tegen meerprijs is een externe (elektrische) aansluiting voor een MAP sensor leverbaar

6. Baro Correctie sensor (tegen meerprijs leverbaar)

7. Gasklep positie sensor

Overige:

1. Kenveld omschakeling (2 brandstoffen, sport/ experiment mapping)

2. Launch control / flat shift / Idle-up

Met aangesloten nokkenas sensor stuurt deze ECU ECU een viercilinder motor full- sequentieel aan, zowel ontsteking als injectie. De injectiehoeveelheid en inspuit moment is per injector regelbaar.

De KDFI Cinch kost 399 euro.

KdFi v1.3 in behuizing

 

 

Voor de mensen die alles van de grond af op willen bouwen heb ik hier een overzicht van de pin-layout van de KdFi met behuizing. Dit geeft meteen een goede indruk van de kracht van dit systeem: alle benodigde circuits zijn standaard al aanwezig.

KdFi pinout

Download hier de manual.

Aansluitingen:

Pin

Kleur:

E / A

Functie:

1

Wit

IGN

Ontsteking uitgang cilinder 1

  2Grijs

IGN

Ontsteking uitgang cilinder 2

3

Roze

IGN

Ontsteking uitgang cilinder 3

4

 Bruin

IGN

Ontsteking uitgang cilinder 4

5

 

IGN

Ontsteking uitgang parallel aan cil1

6

 

IGN

Ontsteking uitgang parallel aan cil2

7


IGN

Ontsteking uitgang parallel aan cil3

8

 

IGN

Ontsteking uitgang parallel aan cil4

9

Zwart

IGN

Massa ontsteking (eigen massapunt op motorblok)

10

Groen-Wit

INJ

Injector uitgang kanaal 1

11

Groen-Paars

INJ

Injector uitgang kanaal 3

12

Groen-Roze

INJ

Injector uitgang kanaal 2

13

Rood

E

Voeding 12V (zekeren op 5A)

14

Zwart

GND

Massa (eigen massapunt op motorblok)

15

Paars

A

Brandstofpomp relais

16

Groen-Zwart

A

Injector uitgang kanaal 4

17

Zwart-Groen

A

Stationair regelklep 3-polig - (sluiten)

18

D-Groen-Wit

A

Stationair regelklep 3-polig - (openen)

19

Afgeschermd

E

Nokkenas sensor ingang

20

-

 

 

21

Groen

A

Tacho Output (+12V puls voor toerenteller)

22

-

 

 

23

Paars-Groen

E

Digitale Input (bv. Launch) aan massa schakelen

24

Afgeschermd

GND

Massa Nokkenas sensor circuit

25

Zwart-Geel

GND

Sensor massa lucht / water temperatuur

26

Afgeschermd

GND

Massa VR sensor (inductieve krukas positiesensor)

27

Paars-Zwart

GND

Massa Lambdasonde signaal

28

D-Grn-Paars

 

Programmeerbare uitgang

29

Oranje

E

Luchtemperatuur sensor signaal

30

Geel

E

Watertemperatuur sensor signaal

31

Afgeschermd

E

VR sensor (inductieve krukaspositie sensor) signaal

32

Paars-Wit

E

Lambdasonde signaal  (0-5V)

33

 

 

 

34

 


Lambda

35



Lambda

36



Lambda

37



Lambda

38



Lambda

39

 

 

Lambda

40

 

 

Ontsteking uitgang cilinder 6

41

 

 

Ontsteking uitgang cilinder 5

42

 

 

Ontsteking uitgang cilinder 6

43

 

 

Ontsteking uitgang cilinder 5

44

Blauw

TPS

Gasklep positie potentiometer Massa

45

Blauw-Wit

TPS

Gasklep positie potentiometer 0-5V sensor signaal

46

Blauw-Rood

TPS

Gasklep positie potentiometer 5V voeding

47

Paars-Grijs

E

Table Switch / Kenveld omschakeling (aan massa schakelend)

48

 

 

 

 Wilt u het systeem zelf inbouwen ?

Dat is prima mogelijk. Wij bieden daarvoor diverse services waaronder het support-traject. Dit traject bestaat uit:

1. Intro cursus motormanagement systemen.

Leuk, leerzaam en interessant ! Deelname kost 50 euro. Lees HIER meer over de cursus.

2. Projectbespreking. (50-100 euro)

In een 1-2 uur durend gesprek leggen wij u de basis uit van het aansluiten van het systeem. Diverse zaken komen aan bod. Zo leren wij u een juiste crimp verbinding maken, we tekenen het schema uit dat op uw voertuig van toepassing is. Door het uit te tekenen begrijpt u WAAROM we bepaalde zaken op een bepaalde manier doen. Dit heeft veel voordelen boven het klakkeloos verstrekken van een schema. Daarnaast zorgen wij ervoor dat uw meegenomen laptop communiceert met de KDFI zodat u meteen thuis aan de slag kunt. Indien u wenst zetten wij al zoveel mogelijk variabelen in de ECU op de juiste waarde.

3. Gezamenlijke opstart / afstel ronde (circa 150 euro)

We controleren de installatie en lopen alle functies na. Vervolgens worden de variabelen in de ECU nagelopen. Dan wordt de auto gecontroleerd opgestart. We kijken samen of er geen lekkages ontstaan (dit is vaak het geval als er een nieuwe motor in het voertuig zit). En laten de motor een poosje gecontroleerd stationair draaien zodat we weten dat alles klopt. Ondertussen is er wat tijd om u het een en ander uit te leggen. Na ongeveer 1 uur moet het mogelijk zijn met de auto een proefrit te gaan maken. Meestal rijdt de auto vanaf het begin al heel behoorlijk, na een proefrit van circa 20 minuten zult u al heel tevreden zijn. Na circa een half uur kunnen we kijken of er meer vermogen uit de motor te halen is en gaan we sprintjes van 90-130 trekken op de snelweg (als u dit wenst). Daarmee is 90% van het vermogen al te behalen. Indien u wenst kunt u de computer van ons overnemen zodat ik u uit kan leggen hoe het afstellen in zijn werk gaat. Na de proefrit is er nog tijd om het een en ander uit te leggen, verbeter punten aan te wijzen, etc. Totaal neemt dit onderdeel van het support traject 3 uur in beslag. (Werkplaats tarief is 50 euro per uur incl. BTW)

 
< Vorige   Volgende >