Nieuws:9-2-2014 LPG en oldtimers en houderschapsbelasting Tja. En toen werd de oldtimer regeling (grotendeels) afgeschaft. Best een stevige domper. Zeker voor mensen die net een hoop geld hadden uitgegeven aan hun mooie klassieker en het ultieme LPG injectiesysteem hadden ingebouwd of laten inbouwen. Ik had verwacht dat de LPG aanvragen nu wel geheel zouden verdwijnen. Maar niet dus. De klanten komen nu met auto's van 40 jaar of ouder. En als je rond gaat kijken is er ook nog best wel wat leuks te koop. Op Mobile.de staan er zo'n 10.000 auto's te koop van 40 jaar en ouder. Wat dacht u van: BMW 5-serie E12, BMW 2002, Citroen DS, Citroen SM, Volvo 140 en 160 serie, Audi 100, Mercedes S (W116) De Rangerover (de eerste is uit 1970). Diverse Ford's en Opels en ga zo maar door. Maar er is meer aan de hand. Wie vertrouwd onze (on)betrouwbare overheid nog. En daarmee merk je dat mensen terughoudend zijn geworden voor wat betreft diepte investeringen in dit soort auto's om voordelig te kunnen rijden. Maar gaat het daarom ? Wat we overhouden zijn de serieuze klassieker liefhebbers die best wel wat kilometers maken die ook best wel wat mogen kosten. Maar dan moet de auto wel plezierig rijden, liefst niet al te dorstig zijn en zoals we van de moderne auto gewend zijn: zonder nukken, horten en stoten. Kortom, de eisen van een moderne auto gekoppeld aan gevoel van klassieker rijden. Laten wij daar nu al jaren de oplossing voor hebben. We zien de markt dan ook verschuiven van het inbouwen van een LPG installatie naar het inbouwen van een modern benzine injectie systeem om daarmee zo soepel en zuinig mogelijk plezier te kunnen hebben. Een beetje vermogenswinst is een leuke bonus en meestal zeer goed realiseerbaar ! En laten we eerlijk zijn. Ik ben tijdens een fietstochtje in het bos wel eens een klassiekerpuzzeltocht tegen gekomen. Bij de eerste paar auto's denk je "Mooi !". Maar als de tiende voorbij is en je moet happen naar een beetje frisse zuurstof tussen de uitlaatgassen door, dan begrijpt iedereen dat beter kan. Zie de praktijkvoorbeelden hieronder: Een greep uit de "Opmerkelijke ombouwopdrachten" !: Morgan 4/4 1936-heden: Zo melde zich een klant met een Morgan. De Jan Jans en de kinderen auto. Een fantastische auto, Engels purisme. Maar na een ritje had de eigenaresse steevast naar uitlaatgassen ruikend haar. De carburateurmotor (Ford CHV) werd vervangen door een moderne Zetec met injectie. Een katalysator complementeerde het geheel. De motorinhoud bleef gelijk, maar zowel het vermogen als het koppel steeg. De auto start altijd en overal zoals het hoort, rijdt supersoepel en voorspelbaar. Het verbruik ging omlaag en... De uitlaatgassen zijn niet meer waarneembaar. De haren van de mevrouw blijven fris. 
Dodge WC 1940-1945 Nog een eigenaresse met een wel heel aparte auto: een Dodge Type WC 3/4 tonner uit 1940. Ook hier kwamen de uitlaatgassen door turbulentie achter de huif terug in de cabine. Daarnaast was dit echt een vrachtwagen. Traag, veel lawaai en een duidelijke gebruiksaanwijzing was nodig om behoorlijk te kunnen starten en rijden. We hebben deze auto voorzien van een injector in de carburateur. Noem het een Mono-point ombouw. De verdeler ontsteking werd vervangen door een DIS ontsteking. In de Workshop Manual uit 1940 stond een mooi verhaal over het ontstekingstijdstip. Zet de ontsteking op 10 graden NA-ontsteking. Trek in de derde versnelling hard op. Als de motor nu pingelt, zet de ontsteking dan nog enkele graden later. 10 graden NA ontsteking ? Een zijklepper met een lage compressie moet toch wel goed zijn voor 30 graden VOOR ontsteking ? We kunnen klagen over de kwaliteit van de hedendaagse brandstof, maar we weten nu zeker dat de militaire brandstof uit 1940 een stuk slechter was. Na het opzetten van een eigen ontstekingstabel en een rijtest bleek de auto te zijn getransformeerd. Normaal was de topsnelheid net aan voldoende om mee te kunnen op de provinciale wegen (70-80 km/uur), nu kan je zelfs een inhaalmanoeuvre vlot uitvoeren op dezelfde weg. De eindoverbrenging is feitelijk te klein geworden ! En... De uitlaatgassen zijn niet meer waarneembaar. Het rijdt zoals het zou moeten rijden. Het is een stuk plezieriger geworden om mee te rijden.
Bentley Blower 1930 Een wel heel bijzondere opdracht kwam uit de "pre-war cars" hoek. De Bentley blower is een zeldzame met een 6-cilinder 4 liter motor van de tekentafel van Harry Ricardo. Een bijzonder concept. De Bentley blower was ontwikkeld om op het circuit van Le Mans 24 lang te overheersen. Deze auto was duidelijk niet ontwikkeld om deel te nemen aan het normale verkeer op de weg. Wat was het probleem ? Welnu. De configuratie bestaat uit: een tweetal enorme CV carburateurs voorop de voorbumper, gekoppeld aan een Roots blower die normaal gebruikt werd om een vliegtuigcabine op druk te brengen. Vanuit de blower gaat de lucht door een meter lange koperen pijp naar de verzamelcollector van de cilinderkop. Achter deze collector zie je de alle inlaatkleppen in een ruimte zitten. Op zich werkt dit prima zolang de motor er flink aan moet trekken. De luchtsnelheid en temperatuur in het systeem is dan voldoende om de benzine van de carburateurs naar het motorblok te krijgen. Echter, zodra de motor stationair moet draaien ontstaan de problemen. De benzine wordt niet meer meegenomen door de aangezogen lucht, maar slaat neer in het onderste gedeelte van de koperen pijp. Je kan hier soms meer dan een liter benzine aftappen ! Bij het wegrijden werd deze benzine met kracht door de motor geblazen waardoor er een (ontvlambare) witte rookwolk ontstond. Gevolgd door een zwarte roetwolk en een hortende en stotende motor die langzaam op gang kwam. Geen enkele Bentley blower rijdt dus goed. Ze hebben allemaal hetzelfde probleem ingebouwd. De uiteindelijke oplossing voor dit probleem was het inbouwen van een benzine injectie systeem. Dit kon alleen goed functioneren door middel van het aanpassen van de verzamelcollector op de cilinderkop. Hierin hebben we 6 buizen aangebracht om de luchtinlaat per cilinder te scheiden. En in iedere buis hebben we een benzine injector gebouwd. De carburateurs zitten nog steeds op zijn plek en hebben daadwerkelijk nog een functie. Namelijk die van smoorklep. Je moet dus (heel) goed kijken wil je de verschillen zien. Maar de verschillen zijn wel merkbaar. De enorme wolken met brandstof en roet zijn verdwenen. De auto rijdt zoals je zou verwachten. Soepel en krachtig. Maar.. De klant had wel een klacht na een stevige testrit. De WIELEN zouden niet goed meer zijn. Sorry ? Bleek dat de topsnelheid van de auto zo enorm is toegenomen dat de spaakwielen begonnen te wiebelen onder de auto. Wederom een heel bijzonder en succesvol project. Auto is zuiniger, start beter, rijdt veel beter, en is een stuk sneller geworden.
Austin 7 1922-1939 (Baby Austin) Nog een pre-war-car. De Ford T van Engeland. Een Austin 7 met een inhoud van 747cc. Maar liefst 10,5 PK ! De auto weegt rond de 400kg en komt dus met een klein motorvermogen al heel rap van zijn plek. De motor is gereviseerd door een vooraanstaand motorrevisiebedrijf dat bijna alleen maar speciaalprojecten doet. De hele opknapbeurt en injectie ombouw werd dan ook een beetje gezien als prestige project. Bovendien heeft de meester in revisiekunsten totaal geen vertrouwen in carburateurs en moest er dus iets deugdelijke op zijn met liefde herstelde motortje komen. Een elektronisch injectie en ontsteking systeem. Wederom werd de injector in de carburateur geplaatst. De gasklep positie sensor kwam in de vlotterbak (!). Naast een draadje hier en daar totaal onzichtbaar. Saillant detail: het restaureren van het motortje duurde maanden. De inbouw van het motormanagement systeem een goede dag. De volgende ochtend kwam het gezelschap bij mij met de auto in de werkplaats voor de eerste opstart en afstelling. Dezelfde avond reed de auto een lange nachtrit voor pre-war cars uit zonder een enkel probleem ! Natuurlijk ben ik gaan kijken bij een checkpoint en volgens de rallydeelnemers gaat de auto als een "kogel". 
30-9-2013 Nieuwe PNP KDFI's leverbaar. KDFI V1.4 PNP VW AEB (1.8T 20V)
4-12-2012 Nieuwe PNP KDFI's leverbaar. PNP BMW kdFi V1.4 PNP BMW M20 kdFi V1.4 PNP BMW M30 kdFi V1.4 PNP BMW M30 (35 Pin) kdFi V1.4 PNP BMW M40 kdFi V1.4 PNP BMW M42 kdFi V1.4 PNP BMW M43 kdFi V1.3 PNP BMW M44 kdFi V1.4 PNP BMW M50 kdFi V1.4 PNP BMW M50TU kdFi V1.4 PNP BMW M52 kdFi V1.4 PNP BMW M60 kdFi V1.4 PNP BMW S38B36 PNP Fiat kdFi V1.4 PNP Fiat QP 5 Zyl Turbo PNP Opel kdFi V1.4 PNP Opel C20XE PNP VAG kdFi V1.4 PNP VW 2H (1,8l) kdFi V1.4 PNP VW AAA (VR6) kdFi V1.4 PNP VW ABV (VR6) kdFi V1.4 PNP VW ABF (2,0l 16V) kdFi V1.4 PNP VW PG (G60) kdFi V1.4 PNP VW PY (G40) Nieuwe KDFI lijn (V1.4) beschikbaar. 
We hebben er lang op moeten wachten. Na veel aandringen heeft K-Data zijn productlijn herzien en verbeterd. Het ziet er erg goed uit ! Er zijn wat mooie noviteiten te melden: - 6 in plaats van 4 ontstekingsuitgangen (met mogelijkheid tot het aansluiten van 12 bobines !) voor 5/6 en 10/12 cilinder motoren. - 4 injectie uitgangen voor full sequential injection bij viercilinder motoren of semi-sequentieel bij achtcilinder motoren. - Chalvanisch gescheiden USB poort en er is komt mogelijkheid voor Bluetooth connectie (enkel voor de 1.4). - 2 toerental ingangen (krukas en nokkenas) - Geintegreerde (en goed werkende!) wideband lambda controller. - Alle processorpoorten zijn toegankelijk op de printplaat. - De bekende Cinch behuizing. En de mooiste feature van het geheel is de bouwwijze. Het design van de PCB's zijn door een professioneel elektronica bedrijf getekend. Er is veel aandacht besteed aan de schaalbaarheid van de nieuwe ECU's waardoor deze makkelijker in een ander model behuizing te bouwen zijn. Daarmee is dus ook een nieuwe lijn PNP ECU's ontstaan. Ik verwacht dat er binnenkort meer modellen geleverd zullen worden. Zie de foto's. De 55 en 88 polige Motronic PNP ECU voor diverse BMW modellen:
De KdFi v1.4 Digifant voor diverse VW modellen: 
We hebben nog niet alle gegevens over deze ECU binnen, dus we nemen geen verantwoordelijkheid voor de juistheid van de gegevens. 21-11-2012 Citroen CX 2500 GTI Turbo II Kent u de auto met het langste typeplaatje ooit ? Wij kunnen hem wel dromen. 
We hebben er al zoveel omgebouwd dat we pakketten klaar hebben liggen. De kabelboom compleet met alle connectoren, ECU met een mapping, alle benodigde sensoren en actuatoren. We hebben de klassieke Citroen reeks dus meer dan compleet. Een pakket voor de CX, DS of SM ? Geen probleem ! 
Het resultaat mag er zijn ! Schokkerig rijden is verleden tijd. Moeizaam aanslaan ? Niet bij ons. Het motorvermogen kan naar behoefte worden opgevoerd. De loopcultuur kan naar wens worden aangepast. Natuurlijk (breedband) lambda geregeld, dus optimaal verbruik en minimale emissie ! Zaken als elektronische boost-control, uitlaatgas temperatuurmeting, bluetooth datacommunicatie en meer, het is allemaal mogelijk. Een upgrade in de ruimste zin van het woord. Wilt u ook LPG injectie ? Geen probleem, dat bouwen we gewoon in dezelfde kabelboom. De slimme ECU kan het allemaal. Je kan in een Porsche, Audi, BMW of wat voor auto dan ook stappen, maar... Het gevoel van de Citroen CX 2500 GTI TurboII vergeet je nooit meer. De forse en lange berline die in ieder opzicht gewichtloos lijkt te zijn. Grote stappen snel thuis. Maar dan in stijl en met comfort ! De kwaliteit van een dergelijke ombouw valt en staat met de kwaliteit van werken en de gebruikte materialen. Wij besteden de nodige aandacht aan het vervaardigen van de kabelboom. In verreweg de meeste gevallen van hedendaagse storingen met auto's betreft het problemen met de bedrading. Wij willen dit voorkomen en maken daarom de hoogste kwaliteit kabelbomen in de markt verkrijgbaar. Zie ook de onderstaande detailweergave van een simpele Bosch connector. Alleen daarin zit al meer dan u zou vermoeden.
10-10-2012 Renault Twingo Turbo Je hebt een Twingo. Hier zet je een kooi in, je past het onderstel "track-worthy" aan, maar wordt op het circuit ingemaakt door de auto's met meer pk's. Op de rechte stukken dan welliswaar. Dus kom je er achter dat het motorvermogen toch een beetje tekort schiet. Wat doe je dan ? Je pakt het motortje uit de nieuwere Twingo. Een 1.2 Turbo. Licht, loopt als naaimachientje en met een tikkie meer turbodruk en getuned door BS-AutoTune wordt het lichte autootje toch een trackmonster ! En als je de kap opendoet ziet het er uit alsof de fabrikant het zo bedacht heeft. Wat wil je nog meer ? Wie maakt je wat ?
1-10-2012 Peugeot 104 Rallye Als je dit zegt, denk je niet meteen aan het volgende. Maar ze bestaan. In aanbouw, maar veelbelovend. Helaas staan we op onderstaande foto stil door een losgelopen boutje, maar een mooi moment voor een foto terwijl de hulptroepen onderweg zijn.
Onder de kap de "liggende" 1400 cc motor met een scherpere nokkenas en ITB's. Brandstof injectie en DIS ontsteking. Voorzien van de U-EMS4 met Bluetooth module. Het dashboard wordt vervangen door een Android Tablet zodat alle ECU parameters meteen zichtbaar zijn. Daarnaast natuurlijk een rolkooi en een Rallye specificatie onderstel.
22-9-2012 Porsche 944 Turbo We werken aan een leuk project. Een 944 Turbo. Een mooi bewaarde auto in zeer nette staat. En van een eigenaar die het nog beter wil maken. De auto kwam met startproblemen door een probleem met de toerental opnemers. We bouwen de auto om naar een vrij programmeerbaar motormanagement systeem, compleet nieuwe kabelboom, een 36-1 triggerwheel, we plaatsen grotere injectoren en er komt een grotere turbo op. Op naar de 350 PK.
Er zijn mensen die de luchtmassameter met een chip en een verloopkabel ombouwen naar een hittedraad sensor. Maar dan kan je nog steeds helemaal niets aan de auto optimaal afstellen, en dus ook niet optimaal tunen voor meer vermogen en prettig vrijkomende PK's. Als je het doet, dan doe je het goed, toch ? EN, ons systeem kan ook omgaan met de hittedraad sensor. 20-9-2012 Nieuwe cursusdata bekend 1 December 12 januari Zie de website onder menu Cursus. 16-9-2012 Nieuwe Lambdasystemen Helaas wordt door de stijgende Australische Dollar en de dalende Eurokoers de TechEdge 2J series steeds duurder. We hebben al enkele malen de prijs ervan moeten verhogen. Concurenten uit Amerika zijn wat dat betreft goedkoper. We blijven echter aan TechEdge hangen omdat we er zo tevreden over zijn. Maar nu is er een nieuw produkt. Het is een Wideband module in de puurste vorm. De controller zit ingebouwd in de contrastekker van de wideband lambda sensor. De prijs is ook leuk. Veel minder kostbaar dan de TechEdge 2J series ! We hebben deze units reeds besteld, ze zijn al ze te vinden in de webshop. 
14-9-2012 Bijna 1.500.000 bekeken artikelen in de webshop van BS-AutoTune sinds 2006 Ik zat laats door de statistieken te kijken en toen merkte ik wat aardige zaken op die leuk zijn om te delen: Op dit moment zijn de artikelen 1.430.000 keer bekeken in de webshop van BS-AutoTune. Dat zijn bijna 700 artikelen per dag. Per dag zien wij in onze website statistieken tussen de 100 en 150 unieke bezoekers. Dat zijn in totaal zo'n 200.000 unieke bezoeken geweest. Gemiddeld blijft een bezoeker zeer lang op onze website (langer dan een half uur). Een goede reden om binnenkort eens onze website grondig aan te pakken, te verbeteren en te updaten met nieuw uitgevoerd projecten. We lopen er niet zo mee te koop, maar iedere dag rolt er wel een mooi project de deur uit, of assisteren wij een klant met zijn project. Leuk dat je ook even komt kijken op onze website ! Heb je het niet zo op E-shoppen ? Natuurlijk helpen we je graag om de beste keuze te maken. Stuur ons een mailtje ! 2-9-2012 Firmware 3.2.4 Deze is hier downloadbaar. De meest belangrijke verbeteringen: Dwell bug odd-fire opgelost. MAF sensor tables toegevoegd. Diverse kleine bugs aangepakt. De firmware kan nu op de ECU gezet worden met een Apple of Linux computer. Tunerstudio en MegaLogViewer hebben ook weer enorme ontwikkelingen ondergaan en zijn ook volledig MacOS en Linux compatible. U kunt deze programma's HIER gratis downloaden. 24-8-2012 AL G9 Laser Guardian Onlangs ben ik het slachtoffer geworden van een gewapende roofoverval. Namelijk door Oom Agent. Oom Agent meende mijn snelheid correct gemeten te hebben op 106km/uur waar je 60 mag. Ik ben helemaal geen scheurneus, heb nooit bekeuringen, vriendin zat bij me in de auto en heb dan ook zeker niet zo hard gereden. Maar deze keer mag ik toch 480 euro aftikken. Zonder dat er een verder bewijs geleverd hoeft te worden. Zo kostbaar is het geworden. 10 euro per kilometer te hard. Dit overkomt je niet op de snelweg. Dit gebeurd enkel op binnendoor wegen waar deze struikrovers maximaal kunnen cashen. Al rij je nog zo netjes. Om een totaal andere reden heb ik een fraaie parkeersensor gemonteerd op mijn auto. Deze werkt met laserlicht op de 904nM band. Toevallig dezelfde frequentie waarop de laserguns werken. Sorry daarvoor. We verkopen ze nu ook. Zie de SHOP . Ik heb ze gemonteerd om goed in te kunnen parkeren. Ze kunnen ook de garagedeur openen. Daarmee zijn ze 100% legaal en hebben zelfs de benodigde certificeringen. We kunnen ze ook voor u inbouwen. Bij een normale auto is 1 sensor aan de voorzijde voldoende. Wilt u ook de achterzijde van de auto beschermen dan raden wij u totaal 3 sensoren aan. 1 aan de voorkant en 2 aan de achterkant. Bij grotere auto's kan je beter 2 sensoren aan de voorzijde plaatsen. Er kunnen maximaal 4 sensoren worden aangesloten. 
15-8-2012 Custom made Triggerwheels Wij kunnen nu ook op specificatie krukassensor wielen voor u maken. We hebben dan nodig: - Buitendiameter - Binnendiameter - dikte van het materiaal - Eventuele maatvoeringen voor gaten e.d. Mail ons de gegevens door.
6-8-2012 Tunerstudio voor de U-EMS en KDFI ook op de Apple MAC. De FTDI communicatiechips van zowel de KDFI als de E-UMS werken uitstekend op Mac OSX. We hebben ook flink wat veld-testen gedaan met de bluetooth verbinding van de E-UMS4 BT en deze blijkt in de praktijk net zo stabiel of stabieler te zijn dan de USB verbinding. Zowel onder Windows als op de Mac. Android en Iphone app's Er zijn inmiddels aardig wat mobiele apps gekomen voor deze systemen. De U-EMS met BlueTooth werkt prima op een Android toestel. Helaas heeft Apple de Bluetooth verbinding dichtgetimmerd. De app voor Apple werkt dus niet op Bluetooth, maar middels de seriële verbinding in de E-UMS is een WiFi dongle aan te sluiten. Met de KDFI is dit helaas niet mogelijk. Zie de website Mobisquirt voor de iPhone / iPad app of EFI Analytics voor de Android app. 10-5-2012 Citromobile 2012 Afgelopen weekend was de Citromobile. Een druk bezochte beurs. Wij stonden daar op uitnodiging van de Citroen SM club wegens het thema "verjonging". Ons produkt voor de SM is nu een jaar of 2 helemaal af. Er rijden al een fiks aantal SM's rond met onze oplossing. Steevast worden verbruikscijfers van 1:12 genoemd (wat we zelf niet helemaal kunnen geloven). Onlangs hebben we ook de ontsteking van de SM kunnen moderniseren waardoor de loopcultuur van de motor van rauwe odd-fire V6 is veranderd naar die van een Toyota V6. Bijna zonde. Hoewel.. De soepele loop en het altijd oproepbare koppel maakt alles goed. Ook blijft de schorre brul natuurlijk aanwezig. We durven toch wel te zeggen dat het vemogen is toegenomen door de modificatie. Hetgeen totaal onbelangrijk is omdat de auto zo ontzettend lekker rijdt na de ombouw en daarnaast een stuk zuiniger is geworden. Er is zoveel vraag dat we inmiddels kant en klare kits en kabelbomen produceren, al is het installeren en opstarten niet bepaald kinderspel. Met name bedrijven als Renard kopen deze kits en installeren deze voor u in uw geliefde Citroen SM i.e. Zij hebben ook de kennis in huis om de als gevoelig bekend staande motor te upgraden naar een zeer betrouwbaar exemplaar.Daarnaast bieden wij hun de benodigde ondersteuning en support bij inbouw, opstarten en afstellen. Ook is een ombouw van carburateur naar injectie mogelijk, ook met behoud van de carburateur looks. Er zijn namelijk "Throttle bodies" die de carburateurs kunnen vervangen. Vraag ons naar de mogelijkheden ! 
Ontwikkelingen Mercedes Benz W126 V8 LPG injectie (en andere carrosorie varianten). Wij bouwen geen LPG meer in voor klanten maar ondersteunen klanten nog wel met het zelf- inbouwen van LPG. Voor klanten die het LPG systeem ingebouwd willen hebben, hebben wij nu een goed en vakkundig adres gevonden. Wij ondersteunen deze inbouwer weer met onze kennis. Daarnaast hebben wij de stationairloop problemen volledig onder de knie bij deze motoren (kenmerkend voor Mercedes K-jettronic motoren op LPG injectie). Er is nu geen enkele reden meer om een backfire gevoelige installatie te monteren op de V8. LPG injectie is uitontwikkeld en werkt nu perfect op deze motoren. Daarnaast kan het nu worden geinstalleerd door een erkend LPG inbouwstation. Vraag ons naar de mogelijkheden indien u een dergelijk systeem in uw auto ingebouwd wilt hebben. Zie ook onderstaande afbeelding. Deze MB 560SEC loopt op LPG. De HC waarde is rond de 100 (109 ppm), dit wijst op een volledige verbranding. Daarnaast is de CO kleiner dan 1,5% (APK norm) en heeft de auto geen enkel nijging tot afslaan als de automaat in drive wordt gezet. De CO kan nog lager worden afgesteld, maar zo loopt de motor het mooist. 
QSP Raceware: Wij zijn nu ook leverancier van QSP Raceware. We zijn druk bezig de webwinkel aan te vullen met het volledige assortiment. Het assortiment bevat sportsturen, sportstoelen, gordels, AN slangen en fittingen, intercoolers, silicone slangen en nog veel meer. 
Dyno-services: Bij BS-AutoTune kunt u nu gebruik maken van de nieuwste dyno apparatuur. We hebben beschikking over een 4WD hub-dyno. Deze dyno wordt rechtsteeks aan de naaf van het voertuig gekoppeld. De ruimte is optimaal geventileerd en de koeling is van het type orkaankracht. Deze dyno heeft enorme voordelen ten opzichte van een rollentype dyno: De auto hoeft niet te worden vastgezet, de auto hoeft niet in de rollen getrokken te worden. Er ontstaat geen wielspin, er vindt geen vervorming en beschadiging van de banden plaats en er is bijna geen afrol-lawaai. Bovendien is er door de ontbrekende massa van de wielen en rollen een zeer direkte koppelmeting mogelijk. Een heel klein verschil is direkt meetbaar. Nieuw motormanagement systeem bij BS-AutoTune. Met deze ECU kunt u motoren tot vier cilinders full-sequentieel laten functioneren voor zowel ontsteking als injectie. V6 en V8 motoren zijn semi-sequentieel te sturen. De ontsteking van V6 en V8 motoren zal in wasted-spark configuratie mogelijk zijn. Levering omvat: ECU compleet afgemonteerd in behuizing, waterdichte stekker met inserts meegeleverd. De ECU werkt met de Tunerstudio software. Features:
Outputs: 4 x injectordriver 4 x ontstekingsdriver 1x PWM driver (PWM stationairloopregelaar) 1x uitgang voor benzinepompsturing / veiligheidsrelais 2 x Output 200mA 2 x Output 2 A Communicatie: RS232 USB Optioneel Bluetooth CANbus interface (eigen dataset) Inputs: 2 x VR of Hall sensor 1 x Mapsensor, optioneel 2e Mapsensor voor baro-correctie 6 x Eingang Analog, 2 x Eingang Digital (Launch-control / table-switch) Overigen: Status LED´s voor USB en (optionele) Bluetooth communicatie. Prijzen: 380 euro incl. BTW.
|