Technieken

Het moderniseren van een klassiek voertuig kan nodig zijn om de volgende redenen:

  1. Het brandstofsysteem is dermate verouderd dat het niet goed meer functioneert.
  2. Het brandstofsysteem geeft onvoldoende rijcomfort.
  3. Het brandstofsysteem geeft teveel emissie.
  4. Het ontstekingssysteem is versleten en/of geeft onvoldoende spanning.
  5. Het brandstofsysteem is te duur (verbruik te hoog).
  6. Onderdelen voor het systeem zijn niet meer verkrijgbaar.
  7. Het brandstofsysteem is te complex om af te stellen of te onderhouden.
  8. De performance wensen zijn toegenomen.

Het veranderen van het brandstof / injectiesysteem van een bijzonder voertuig (kitcar, rallywagen) kan nodig zijn om de volgende redenen:

  1. De OEM kabelboom is niet te gebruiken of te complex indien de motor van een donorvoertuig in bijvoorbeeld een kitcar / grasbaanbuggy / rallywagen wordt gezet.
  2. De luchttoevoer en -afvoer van de motor zijn mechanisch verbeterd en de brandstofhoeveelheid zal hier op aangepast moeten worden.
  3. Het is wenselijk zelf volledige controle over het systeem te krijgen. Bijvoorbeeld in het geval van storingen.
  4. Er dienen features als launch-controll, flat-shift, boost-control en dergelijke ingebouwd te worden.

Het toepassen van een dampgas-injectie systeem in een willekeurig voertuig kan wenselijk zijn om de volgende redenen:

  1. Het huidige LPG-systeem is ristrictief bij het mengstuk en geeft vermogensverlies.
  2. Mengselsamenstelling is slecht controleerbaar en onjuist.
  3. De auto bezit een K-jettronic mechanisch benzineinjectie systeem (CIS) en is uiterst backfire gevoelig.
  4. De auto heeft geen collectieve gasklep en dus meerdere inlaten.
  5. Het verbruik laat te wensen over.
  6. De rijdbaarheid van de auto op LPG laat te wensen over.
 
< Vorige   Volgende >