Deze Citroën was net als de SM voorzien van het hopeloze D-jettronic. Dit systeem dusdanig slordig dat het verbruik van deze auto's enorm hoog ligt. Daarnaast zal de motor snel verslijten door het onjuiste mengsel dat bij verschillende belastingen wordt aangeboden. De motor is inmiddels gereviseerd en ik bouw hier een digitaal motormangagement systeem in dat aanpasbaar en nastelbaar is en zo bij iedere belasting en toerental de juiste brandstof hoeveelheid geeft. Het systeem is in zekere mate zelflerend en zal dus controleren of de inspuiting ook juist was door middel van een lambda-sensor en eventueel een aanpassing doen in de mengselsamenstelling.
Tevens is het ontstekingssysteem nu gecontroleerd door de inspuitcomputer en is de verdeler komen te vervallen. Dit geeft een krachtigere vonk, is zeer bedrijfszeker en is onderhoudsvrij.
De DS hier in aanbouw:
De motor staat er inmiddels in. Laat je niet foppen door de toestand van de DS. Het plaatwerk laat zich heel gemakkelijk plaatsen. De DS zal eerder rijdbaar zijn dan men in eerste instantie zal vermoeden.
Een overzicht van de motor.
Na wat uurtjes in de draadboom gestoken te hebben: geluid uit de motor ! Starten en lopen.