Citroën Saxo Supercharged

De Saxo is opgebouwd met een 1.6 liter motor met daarop een supercharger. Oorspronkelijk liep de auto met charger op het originele motormanagement systeem met zwaar verhoogde brandstofdruk. Het werkte, maar dat was het dan ook wel. Van een echte dosering was natuurlijk geen sprake.

 Saxo

Hoewel de auto in geweldig mooie staat was werd besloten het hele feest overnieuw te toen. De auto werd verder verbreed met stalen spatboard-randen, andere panelen werden juist weggenomen. De bumpers zijn aangepast en het geheel is op elkaar pas gemaakt.

Saxo

En toen moest het natuurlijk ook de motor nog eens gaan draaien. Na wat uitzoekwerk in de bedrading bleek de originele kabelboom zo goed als onaangepast gebruikt te kunnen worden. Hier en daar waren wat veranderingen nodig door toepassing van andere actuatoren en bijkomende componenten zoals wideband lambda sensor, maar het viel allemaal heel erg mee.

Al vrij snel hadden we de motor lopend.

Saxo

Het kostte nog wat tijd om alle valse luchtlekken weg te halen. De charger blaast zo hard dat deze lucht door de gasklep heen drukt. Uiteindelijk hebben we dit opgelost en loopt het blokje net onder de 1000 toeren stationair. Op een keurig mengsel. Zie het volgende filmpje en zet het geluid aan. Het gegil van de charger komt overal bovenuit.

Het maakt niet uit wat u in elkaar zet.... Ik krijg het aan het lopen.

 

Modificaties:

STYLING

* Wielkasten verbreed (golf 1)

* Voorbumper verbreed

* Achterbumper verbreed

* Spacers 26mm

* Alles in kleur gespoten

* Dashboarddelen rood gespoten

* Witte tellerplaaten

* Chrome versnellingspook

* Omgebouwde ruitenwisser

* Achterruitenwisser verwijderd

* Ramen getint

* Velgen 15"

* 6 cm verlaagd

* Achter V-maxx dempers

* VTR uit achterbumber gezaagd

* Morette koplampen

* M3 spiegels

* Rood sportstuur

* Gepolyesterde dashboard met meters erin Volt & Olietemp

* Kuipstoelen FK

* Gordels Sparco

ICE

* Niets

PERFORMANCE

* Peugeot 106 Rallye inlaatspruitstuk met 62mm gasklep

* Powerboostvalve,met aangepaste brandstofrail

* Devil uitlaatspruitstuk

* Devil catvervanger

* Devil tussendempervervanger

* Laser einddemper 102mm

* 106 GTI versnellingsbak

* Dr.Schrick nokkenas 272 graden

* Brembo gegroefd en geboorde remschijven

* Ferodo remblokken

* Ferodo rvs remleidingen

* Lichter vliegwiel -0,8 kilo

* MegaSquirt ECU (MSII)

* 380cc injectoren

* 2,5 bar MAP sensor

* Wideband lambda control Innovate LC-1

* FMIC (skyline)

* Cilinderkop gepoort en geflowed

* OMP 6 punts rolkooi

* Roots M45 Supercharger

 
< Vorige   Volgende >