MegaSquirt is een vrij programmeerbaar motormanagement systeem. Het is een betaalbaar en goed systeem, mits professioneel in elkaar gezet. Er zijn veel matig geassembleerde MegaSquirts in het grijze circuit te koop waardoor ze helaas een wat minder goede naam heeft gekregen. Wilt u een MegaSquirt kopen, ga dan voor de V3.57 of een MICROSQUIRT welke machinaal zijn vervaardigd. Echter, om het volle potentieel uit een Megasquirt te halen zijn aanpassingen nodig. De ECU behuizing komt dan vol te zitten met allerhande patchdraden en toegevoegde componenten waar eigenlijk geen plek voor is. Daarom hebben wij alternatieve elektronica ontwikkeld welke standaard zijn voorzien van alle circuits om de uitgebreide en fantastische software tot zijn recht te laten komen. Kijk ook eens bij de U-EMS4 welke wij aanbieden ! Dit is een prijsgunstiger maar completer alternatief.  De Megasquirt is een computer die op basis van motorinformatie (toerental, krukaspositie, spruitstuk onderdruk, temperaturen, gasklepstand en lambdawaarde) in staat is een injector voor een bepaalde tijd open te laten gaan om brandstof in te spuiten en de bougie op het juiste moment laat vonken. Net als ieder ander modern systeem in een voertuig. Met 1 groot verschil: Met behulp van een laptop configureer je de software van de Megasquirt zo dat deze in staat is de juiste tijdstippen voor ontsteking en hoeveelheid brandstof te berekenen, waarden die specifiek voor uw motor gelden. Zo is de brandstofhoeveelheid per toerental, motorbelasting en omstandigheid zelf in te regelen in de kenvelden. Kenveld van de benzine inspuiting Zo kan het systeem op de motor worden ingesteld en functioneert het systeem ook goed als er modificaties aan de motor gepleegd zijn. Denk aan plaatsing van een turbo, compressor, snelle nokkenas of ander inlaatsysteem. Of als er op een andere brandstof wordt gereden zoals E85 85% Ethanol. Maar ook bij het plaatsen van een andere motor in een auto. De fabrieksdraadboom kan zo ingewikkeld zijn dat het gemakkelijker is een nieuw systeem aan te leggen. Ons motto is dan ook: Wat je ook bouwt, wij krijgen het aan het lopen. MegaSquirt kenmerkt zich door zijn overzichtelijke opbouw en configureerbaarheid. Zo kunnen wij de MegaSquirt aanpassen zodat deze tot 6 bobine's (V12!) kan vuren, een onbeperkt aantal injectoren kan sturen (na modificatie) en er diverse extra sturingen aangehangen kunnen worden. Daarnaast zijn er heel veel opties beschikbaar: boost-control, fan-control, stationairloop regeling, launch-control, noem maar op, het is allemaal mogelijk. Maar voor heel veel mensen is een goed werkend injectie systeem met ontsteking al een hand vol. Ik raad dus altijd aan daarmee te beginnen. 4 Ook kan je dataloggen: alle sensorwaarden opnemen gedurende de rit. Je kan dan later terugkijken of de kenvelden juist zijn ingesteld, een heel af en toe optredende storing is zo gemakkelijk te lokaliseren en je kan zien in hoeveel tijd je door de versnellingen heen trekt. Daarmee is vast te stellen of de motor daadwerkelijk sneller is geworden. Je kan zelfs de computer betere kenvelden laten berekenen door de software: Het scherm van MegaLogViewer, een van de handigste tools ! De inzichtelijkheid van MegaSquirt is zo goed dat ik in opdracht van een opleidingsinstituut een motor heb opgebouwd met dit systeem om techneuten te leren omgaan met de diverse parameters van de verbrandingsmotor. Een Subaru 2.2L boxer motor op een motorbok. Het systeem is in de computerkast ingebouwd. Wij hebben diverse auto's voorzien van een MegaSquirt. Een rallywagen, kitcars tot auto's die iedere dag gebruikt worden. Kijk ook eens bij Projecten. Wij kunnen MegaSquirt producten leveren en u goed adviseren zodat u niet met de verkeerde hardware komt te zitten. Wij kunnen ook de inbouw en / of afstelling van uw auto verzorgen, of uw defecte Megasquirt repareren. Speciaal voor de MegaSquirt hebben wij een slimme artikelen gemaakt waaronder een complete kabelboom met zekeringenkast en relaisbox die het aansluiten nog gemakkelijker maakt. Hierdoor zijn fouten uitgesloten en krijgt u een mooie opgeruimde inbouw. Zelfs een bi-fuel kabelboom is verkrijgbaar in combinatie met een LPG pakket. Wij weten hoe we de MegaSquirt het handigste kunnen aanpassen aan uw project. Wij weten welke actuatoren en sensoren u het beste kan gebruiken. En uiteraard willen we u deze graag leveren ! Heel veel mensen zien op tegen het afstellen van de motor. Wij stappen graag naast u in de auto en helpen u uw auto perfect af te stellen. De MegaSquirt is te leveren in de volgende varianten: 1. MegaSquirt V3.0 MSII 2. MegaSquirt V3.57 MSII 3. MICROSQUIRT Wij raden u de MegaSquirt 1 af omdat deze een uiterst simpele manier van triggering heeft welke niet in staat is voldoende resolutie aan het ontstekingstijdstip te geven (met andere woorden: ontstekingstijdstip zal verlopen) De MICROSQUIRT is een ontwikkeling voor motorfietsen. Het is een simpel systeem zonder verdere features. Er zit geen on-board MAP sensor in, er zijn slechts 2 ontstekingstrappen bescikbaar, en de injectorstroom is beperkt en laat slechts 2 laag-impedantie injectoren toe. Wij raden u een dergelijk systeem dus niet aan omdat wij voor minder geld een beter systeem en full-feature systeem kunnen bieden (KdFI) dat volledig waterdicht is en tevens op een motorfiets te gebruiken is. Inmiddels hebben wij echter een alternatief voor MegaSquirt. De KdFi. Dit systeem werkt met dezelfde soft- en firmware als een MegaSquirt maar heeft alle extra opties die MegaSquirt standaard niet on-board heeft geïntegreerd. Lees meer over KdFi. KdFi kan alles wat MegaSquirt kan. Maar ze kan meer tegen een gunstigere prijs. Stuur ons een bericht met uw wensen en wij sturen u graag een vrijblijvende offerte toe.
|